Smeltende Sneeuw - Reisverslag uit Houten, Nederland van Wiljan Thije - WaarBenJij.nu Smeltende Sneeuw - Reisverslag uit Houten, Nederland van Wiljan Thije - WaarBenJij.nu

Door: WJ

Blijf op de hoogte en volg Wiljan

30 Januari 2013 | Nederland, Houten

Smeltende Sneeuw
Over 5 dagen is het dan zover, ik verlaat Nederland, om 12 weken in het tropische Singapore door te brengen. Het koude weer van de afgelopen weken is eindelijk gaan liggen en de strenge winter dat ons land teisterde heeft plaats gemaakt voor zijn koelere zachtere kant. Het weer is niet het enige wat opwarmt, ook mijn gevoelens en de tempratuur van kloppend hart, nu deze reis met de minuut dichterbij komt. Om me zelf niet teleur te gaan stellen heb ook geen verwachting gemaakt, verwachtingen zijn maar waanbeelden van verlangen, ik denk dat ik maar alles over me heen laat komen, wat er gaat gebeuren in deze maanden dat ik weg ben. Mijn doel is om uiteindelijk een certificaat voor Engels te halen in Singapore. Een taal leren in een andere land is altijd al een droom van me geweest, dus ik ben meer dan te vrede dat die droom werkelijkheid gaat worden. Zal ik dit land en haar mensen missen? Ik denk het wel, maar op dit moment ben ik de sleur van deze eindeloze alledaagse aangelegenheden meer dan zat. Ik wil spanning en avontuur in mijn leven ook al is het maar voor een moment in tijd. Daarom wil ik weg me, vleugels uit slaan, mezelf ontdekken en Engels leren is een leuke bonus. Ik wil weg, weg van de smeltende sneeuw, naar onbekende tropische warmte waar mijn hart naar verlangd.